Tanácsadóként és trénerként egy nagy cégnél a saját bőrén tapasztalta meg, hogy mennyire erőteljesen létezik a generációs különbség. A munkáltató cég marketing stratégiáját vállalták el kolleganőjével, alaposan kidolgozták, felvázolták a lehetőségeket, ám a tapsvihar elmaradt.
Közösségi oldalak használata, arculatfrissítés, gerilla videók…..ezek a szavak idegenül hangzottak a cégnél, nem értették mire jók ezek a modern eszközök, így a stratégia bekerült a fiókba…
Később egy külsős marketinges cég gyakorlatilag ugyanezt a stratégiát dolgozta ki, és tette le az asztalra, a különbség annyi volt, hogy azok az emberek az idősebb korosztályt képviselték. Itt merült fel az előadóban először, hogy igenis létezik a generációs különbség.
„ Az 1920 és 1930 között születettek a Veteránok, az úgynevezett Baby boom korszak az 1946 és 1964 között született embereké, míg az X generációhoz az 1965 és 1980 között születettek tartoznak. Az Y generáció az 1980 és 1995 között született embereké, a Z nemzedék pedig 1996-tól napjainkig tart.” forrás: Wikipedia
Orsolya saját példáján okulva kezdett foglalkozni ezzel a jelenséggel, és főképp azzal, hogyan lehet javítani ezen a helyzeten, hogyan lehet jó irányba fordítani a különbözőséget. Hovatovább jól használni a generációk tapasztalatát, lendületét, újítási aktivitását.
Kutatásainak eredménye, amelyet publikált „globális bestsellerré” vált.
Fontos tapasztalás a generációk közötti lényeges különbözőségek felismerése:
- különböző eszközöket ismerünk
- különböző idősíkokon nőttünk fel
- különböző ingerek, élmények értek az elmúlt évek során
Mindez azonban nem számít, a jelen a fontos, itt, a jelenben kell együttműködni, itt, a jelenben kell felnevelni a gyerekeket, itt kell együtt dolgozni cégeknél, itt kell közösen alkotni, dolgozni.
Minden generációnak a saját értékeit kell beleadni ezekbe a közös feladatokba, ki kell használni az adottságait a különbözőségeknek. Felismerve és áthidalva a generációs különbségeket óriási energia potenciál, legyünk nyitottak a többi generáció iránt!
Utolsó kommentek